תיוג צמיגים עפ"י התקינה האירופאית
בשנת 2012 נכנסה לתוקף תקנה של האיחוד האירופי, לפיה כל צמיג חדש שיימכר במדינות האיחוד יהיה חייב לשאת עליו תג מידע. משרד התחבורה הישראלי החליט לאמץ את התקינה האירופאית, כך שעל כל הצמיגים שנמכרים בישראל כיום מודבק תג המידע.
לצמיגים ישנן תכונות רבות, אך עפ"י החלטת הרגולטור של האיחוד האירופי, תגי המידע כוללים אך ורק שלוש תכונות. תכונות אלה מופיעות על גבי מדבקה בעיצוב אחיד, המודבקת על גבי סוליית הצמיג.
צריכת דלק (Fuel Efficency)
תכונה זו ידועה גם בשם "התנגדות לגלגול". ככל שהתנגדות הצמיג לגלגול נמוכה יותר, הגלגל מתגלגל על הכביש בצורה קלה יותר ובכך חוסך בדלק. תכונה זו מופיעה בצידו השמאלי העליון של התג. קנה המידה לדירוג מתחיל בציון A לצמיג החסכוני ביותר ומסתיים בדירוג G לצמיג הבזבזני ביותר, כאשר האות D אינה בשימוש. ההבדל בין כל דרגה הוא 0.18 – 0.24 ק"מ לליטר עבור רכב שצריכת הדלק שלו היא 15 ק"מ לליטר. דירוג הצמיגים מתבצע באמצעות בחינה בתהליך טחיד, המתבצעת באחד ממרכזי הבחינה המאושרים ע"י האיחוד האירופי.
אחיזה בכביש רטוב (Wet Grip)
תכונה זו מופיעה בצידו הימני העליון של התג ומשקפת את מרחק הבלימה של הצמיג בקו ישר בכביש רטוב. חשוב לציין בהקשר זה כי ביצועי הבלימה בכביש רטוב וביצועי הבלימה בכביש יבש (החשובים בישראל במיוחד לאור מיעוט ימי הגשם) הם שתי תכונות שונות, שלא רק שאינן קשורות זו לזו אלא לעתים אף מנוגדות זו לזו. ייתכן כי צמיג המצטיין בבלימה בכביש רטוב יפגין ביצועי בלימה חלשים יחסית בכביש יבש ולהיפך, אך נתוני הבלימה בכביש יבש אינם נכללים בתיוג האירופאי. קנה המידה לדירוג מתחיל בציון A למרחק הבלימה הקצר ביותר ומסתיים ב- F למרחק הבלימה הארוך ביותר. האותיות D ו- G אינן בשימוש. ההבדל בין כל דרגה הינו 3 עד 6 מטר, כאשר הבלימה מתבצעת ממהירות של 80 קמ"ש. לכן ההבדל במרחק הבלימה בין צמיג המסווג A לצמיג המסווג F הוא כ- 18 מטר.
רעש חיצוני (Sound Wave)
תכונה זו מופיעה בחלקו התחתון של התג וכוללת שלוש רמות של רעש חיצוני, המסומנות באמצעות גל קול אחד (צמיג שקט), שני גלים (רעש בינוני) או שלושה גלים (צמיג רועש). בנוסף מצויינת רמת הרעש של הצמיג בדציבלים. מספר גלי הקול הינו ביחס למידת הצמיג, מאחר שככל שהצמיג גדול או רחב יותר, מידת הרעש שהוא יפיק תהיה גדולה יותר. לכן ניתן לראות שני צמיגים שרמת הרעש שלהם בדציבלים זהה, אך ידורגו עם מספר גלים שונה. הרעש החיצוני נבדק באמצעות רכב החולף על פני מכשיר בדיקה כאשר המנוע מכובה. חשוב לציין כי צמיג המסומן באמצעות שלושה גלי קול הוא אמנם רועש יחסית לצמיג המסומן בגל אחד או שניים, אך גם רמת הרעש שלו עומדת בתקנים המחמירים. אחרת, הצמיג לא היה מורשה כלל למכירה.
כפי שנכתב בתחילה, תיוג הצמיגים האירופאי כולל שלוש תכונות בלבד, אך ישנן תכונות נוספות של הצמיגים, חשובות לא פחות, שאינן מופיעות בו: אחיזה (להבדיל מבלימה) בכביש רטוב, נוחות נסיעה, בלימה בכביש יבש, יציבות, אורך חיי הצמיג ותכונות נוספות.